tag:blogger.com,1999:blog-33401765604720418882024-03-19T15:07:30.888+02:00IonianSkipperYachting & Sailing skippered by Filippo Xera - Πτυχιούχος-Ηλεκτρονικός / Ηλεκτρολόγος / Ιστιοπλόος · Préveza, GreeceIonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comBlogger106125tag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-48546698806315185632019-07-29T18:55:00.001+03:002019-07-29T18:55:48.839+03:00Pay attention to the divers.....IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-28247211953217166442019-07-27T10:46:00.001+03:002019-07-27T10:46:53.801+03:00Η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων κατέκτησε το Αιγαίο Στο νησί της Αφροδίτης, την πανέμορφη Μήλο, και μία ιστιοδρομία πριν από την ολοκλήρωση της διοργάνωσης, αναδείχθηκε εφέτος ο νικητής του «56ου Ράλλυ Αιγαίου». Το σκάφος της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων «Pega», ύστερα από πέντε κούρσες, «έχτισε» τη βαθμολογική διαφορά που χρειάζεται, και για πρώτη φορά στην ιστορία της διοργάνωσης, η ομάδα του Πολεμικού Ναυτικού θα κατακτήσει το τρόπαιο στην IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-66916712777561872622019-07-23T17:48:00.001+03:002019-07-23T17:48:06.979+03:00Διεθνής Ιστιοπλοϊκή Εβδομάδα Ιονίου 2019.Ο αγώνας που θα διοργανωθεί εφέτος από τον Ι.Ο. Κερκύρας, θα εκκινήσει από την Κέρκυρα, θα επισκεφθεί την Ερεικούσσα και τους Παξούς και θα τερματίσει στην Πρέβεζα. Η διαδρομή που επιλέχθηκε, φαίνεται να συνδυάζει αρμονικά το ιστιοπλοϊκό με το περιηγητικό/τουριστικό κομμάτι καθώς οι σταθμοί που επιλέχθηκαν, είναι προορισμοί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ενώ συνολικά θα διεξαχθούν πέντε ιστιοδρομίες (IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-68960057240149377932019-05-20T15:18:00.001+03:002019-05-20T15:18:03.966+03:00Καλό καλοκαίρι σε όλους....!!!!!!IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-70526638974200105482018-11-27T23:02:00.000+02:002018-11-27T23:03:25.678+02:00e-Μητρώο Πλοίων
Στο «e-Μητρώο Πλοίων» καταχωρούνται τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής υπό ελληνική σημαία, τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας, καθώς και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια. Η καταχώριση στο Μητρώο γίνεται ανά πλοίο με ευθύνη του πλοιοκτήτη, εφοπλιστή ή ιδιοκτήτη.
Οι διαδικασίες, οι όροι και οι προϋποθέσεις καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του «e-MητρώουIonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-71882398389681364762017-12-04T14:49:00.000+02:002017-12-04T22:03:03.042+02:00Άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους - νέα παράταση αντικατάστασης
Απόφαση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος ορίζει ότι οι κάτοχοι παλαιού τύπου εντύπων αδειών χειριστή ταχύπλοου σκάφους, πρέπει να τις αντικαταστήσουν με άδειες νέου τύπου, μέχρι την 31-12-2019.
Ουσιαστικά δίνει παράταση για αντικατάσταση των παλαιών αδειών αφού
η προηγούμενη προθεσμία που είχε οριστεί έληγε στο τέλος του 2017. Υπενθυμίζεται ότι οι κάτοχοι παλαιού τύπου Άδειας Χειριστή IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-44473005318726542942017-11-03T11:14:00.000+02:002017-11-03T11:14:59.665+02:00Νέες ρυθμίσεις για το τέλος πλόων των πλοίων αναψυχής
Με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τίτλο: «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-83747668869118852822017-08-29T12:04:00.001+03:002017-11-03T11:15:42.822+02:00Μαθαίνοντας κόμπους
Πάρτε ένα σχοινί και τόν ελεύθερο χρόνο σας εξασκηθείται σέ αυτούς τους κόμπους...... κάποια στιγμή θα σάς φανούν πολύ χρήσιμη
IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-34765228876869737142017-08-16T19:22:00.000+03:002017-11-03T11:16:01.438+02:00Lefkada-Preveza-3 Beaufort wind-6 miles speedIonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-6425758332314709062017-06-02T17:20:00.000+03:002017-06-02T17:20:49.202+03:00Good summer 2017 and attention to the weekend captainsIonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-26921133542962655792016-11-07T21:57:00.000+02:002017-06-02T17:27:01.141+03:00ΤΥΠΟΙ ΙΣΤΙΟΦΟΡΙΑΣ
(1). Παπαδιάς ή Γάιτας με πανί Λατίνι.
(2). Τράτας με πανί Λατίνι.
(3). Τρεχαντηριού με 1 ιστό (χωρίς μπαστούνι) και ιστιοφορία Μπούμας.
(4). Τρεχαντηριού με 1 ιστό (και μπαστούνι) και ιστιοφορία Μπούμας.
(5). Τρεχαντηριού με 2 ιστούς και ιστιοφορία Λόβερ (χωρίς φλίτσια).
(6). Τρεχαντηριού με 2 ιστούς (και μπαστούνι) και ιστιοφορία Ραντοψάθι.
(7). Βαρκαλά με ιστιοφορία Μπελούς (Μυκονιάτικη IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-79017139852138069072011-11-21T20:15:00.001+02:002016-03-18T13:55:01.671+02:00ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΡΟΘΙΕΣ
Ένας εύκολος, γρήγορος και πρακτικός τρόπος για να μετρήσουμε τη γωνιακή απόσταση μεταξύ δύο σημείων, με σχετικά μεγάλη ακρίβεια είναι η μέθοδος της γροθιάς. Αν απλώσουμε το χέρι μας μπροστά στο μάτι μας και σφίξουμε τη γροθιά μας, έχουμε αυτόματα μια ένδειξη 10 και 15 μοιρών, όπως φαίνεται στο σχήμα μας. Ο πρόχειρος αυτός τρόπος μπορεί να μας χρησιμεύσει ακόμα και για κάποια σχετική IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-536037627557581182011-11-14T20:11:00.001+02:002016-03-18T13:55:17.053+02:00ΠΥΞΙΔΑ ΑΝΑΓΚΗΣ
Το ρολόι μας λέει την ώρα, μπορεί όμως να λειτουργήσει και σαν μία πρόχειρη πυξίδα, όπου και να βρεθούμε. Αν βάλουμε κάτω το ρολόι του χεριού μας (δείχνει 07:20) με τον ωροδείκτη να δείχνει προς τον ήλιο και διχοτομήσουμε τη γωνία που σχηματίζεται μεταξύ του ωροδείκτη και της ένδειξης 12:00 όπως φαίνεται στο σχήμα μας, μπορούμε να βρούμε το σημείο του Νότου. Από εκεί και πέρα μπορούμε να IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-42084385458911738422011-11-07T19:55:00.001+02:002016-03-18T13:55:28.608+02:00ΜΟΥΡΑΒΙΑ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΩΣΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ
Η χειμερινή συντήρηση είναι ήδη σε εξέλιξη για πολλούς φίλους της θάλασσας, που διαθέτουν κάποιο σκάφος. Μια από τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης είναι οι μπογιές τα βερνίκια και η μουράβια, που θα φρεσκάρουν και θα συντηρήσουν το σκάφος στο θαλασσινό περιβάλλον του, με την αλμύρα, το θαλασσινό νερό με τους δικούς του «ενοίκους» κ.λπ.
Στην αναζήτησή μας και
εμείς πέσαμε πάνω IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-60106517948049790612011-10-31T19:52:00.001+02:002016-03-18T13:55:46.058+02:00ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΗΝ ΦΘΟΡΑ ΣΤΑ ΣΧΟΙΝΙΑ
Όλα τα σχοινιά και οι κάβοι φθείρονται από το σκαμπανέβασμα του σκάφους, όταν είναι δεμένο. Αυτό το τρίψιμο του σκοινιού πάνω στη δέστρα, στην κουπαστή ή στο μώλο, προξενεί φθορά, που ίσως και να προκαλέσει το σπάσιμό του, με αποτέλεσμα να βρεθούμε λυμένοι ξαφνικά.
Για να αποφύγουμε τη φθορά «ντύνουμε» το μέρος, που κάνει την κούρμπα πάνω στη δέστρα, είτε με ένα κομμάτι μάνικα, είτε με IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-43074660111015291752011-10-24T19:49:00.001+03:002016-03-18T13:55:56.687+02:00ΑΝ ΚΑΝΕΤΕ ΝΕΡΑ ΣΤΟ ΣΚΑΦΟΣ
Δεν το ευχόμαστε, αλλά μπορεί να συμβεί στον καθένα. Κάποιο ρήγμα, κάποια βάνα, κάτι απρόβλεπτο μπορεί να κάνει το σκάφος να παίρνει νερό τόσα, ώστε η αντλία της σεντίνας να μην τα προλαβαίνει. Σε μια τέτοια περίπτωση, η κύρια μηχανή του σκάφους μπορεί να μας δώσει τη λύση, μέχρις ότου αποκαταστήσουμε τη ζημιά.
Αφαιρέστε την εισαγωγή της θάλασσας της μηχανής και στρέψτε την στις σεντίνες, IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-14681824644067015802011-10-17T19:45:00.001+03:002016-03-18T13:56:10.607+02:00ΠΩΣ ΔΙΠΛΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΙΑ
Το πανί πρέπει να διπλώνεται, για να μπει στο σάκο, με το σωστό τρόπο, κάτι που πολλοί δεν εφαρμόζουν. Και ποιος είναι ο σωστός τρόπος. Αρχίζουμε πάντα από την ποδιά, πάνω στην οποία «στρώνουμε» κάθε δίπλα, φροντίζοντας να πέφτει το γραντί στην ίδια ευθεία, ενώ ο αετός κάνει σκάλες. Αφού το διπλώσουμε, το κάνουμε ρολό, για να μπει στο σάκο, αρχίζοντας από το clew, δηλαδή το πρυμιό πορτούζι, IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-7435264918619741792011-10-10T19:42:00.001+03:002016-03-18T13:56:26.059+02:00ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΤΙ
Ο κανόνας των 45ο είναι ο πιο γνωστός τρόπος μέτρησης της απόστασης ενός σημείου της στεριάς, π.χ. ενός κάβου, κατά την παραλλαγή, δηλαδή, όταν περνώντας το βλέπουμε στις 90ο από την πορεία μας. Καθώς πλησιάζουμε, κάνουμε διόπτευση και αρχίζουμε να μετράμε το δρομόμετρο για τη διανυθείσα απόσταση, όταν δούμε το σημείο στη στεριά στις 45ο . Για να μη χρησιμοποιούμε πυξίδα χειρός, βάζουμε ένα IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-76658875142816360582011-10-06T23:52:00.000+03:002016-03-18T13:57:34.747+02:00ΦΑΡΟΣ ΑΠΟΛΥΤΑΡΕΣ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
Το ακρωτήριο Απολυτάρες βρίσκεται στα Αντικύθηρα και συγκεκριμένα στο νοτιότερο μέρος του νησιού. Το 1926 τοποθετήθηκε ένας από το μεγαλύτερους φάρους πετρελαίου. Η πρόσβαση στον φάρο γίνεται με βάρκα από τον Ποταμό Αντικυθήρων. Πολλές φόρες για μεγάλα χρονικά διαστήματα είναι αδύνατη η προσέγγιση στο φάρο λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών. Η περιοχή είναι εκτεθειμένη σε όλους τους καιρούς. IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-81625385423378091132011-10-03T19:38:00.001+03:002016-03-18T13:57:45.547+02:00ΤΑ ΑΝΕΜΟΥΡΙΑ ΜΙΛΑΝΕ
Τα γνωστά μας tell tales είναι εκείνα τα «ομιλητικά» νηματάκια πάνω στα πανιά, που μιλούν τη δική τους γλώσσα. Εδώ λοιπόν ας θυμηθούμε τι μας δείχνουν με τη συμπεριφορά τους.
Στην περίπτωση Α, το πανί μας είναι τριμαρισμένο άψογα.
Στην περίπτωση Β, μας λένε πως πρέπει να ποδίσουμε ή να φερμάρουμε λίγο τη σκότα.
Στην περίπτωση Γ, μας δείχνουν απλώς πως πρέπει να ορτσάρουμε ή να λασκάρουμε IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-77978435345938935782011-09-29T23:49:00.000+03:002016-03-18T13:57:59.563+02:00ΦΑΡΟΣ ΚΑΨΑΛΙ ΚΥΘΗΡΩΝ
.
Ο φάρος αυτός πρωτολειτούργησε το 1853 και κατασκευάστηκε από τους Aγγλους. Το ύψος του πύργου είναι 6 μέτρα και το εστιακό του ύψος είναι 65 μέτρα. Εντάχθηκε στο Ελληνικό φαρικό δίκτυο μετά από 10 χρόνια. Δεσπόζει επιβλητικά στην κορυφή του λόφου ανατολικά από το λιμάνι του γραφικού Καψαλίου στα Κύθηρα.
IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-60547706335092674932011-09-26T19:32:00.001+03:002016-03-18T13:58:18.379+02:00ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΦΡΕΣΚΑΡΙΣΜΑ ΜΗΧΑΝΗΣ
Ο κλειστός χώρος του μηχανοστασίου παγιδεύει αρκετή υγρασία, προκαλώντας τη σκουριά, που είναι θάνατος για τις μηχανές. Οι βασικές εργασίες, που επιβάλλεται να γίνουν, είναι δύο, η προστασία των εξωτερικών μερών και αυτή των εσωτερικών τοιχωμάτων του συστήματος ψύξης. Το σύστημα ψύξης των σύγχρονων πολύστροφων μηχανών, αποτελείται από δύο ξεχωριστά κυκλώματα, το ένα θαλασσινού και το άλλο IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-53762910622397368802011-09-22T23:46:00.000+03:002016-03-18T13:58:37.370+02:00ΦΑΡΟΣ ΜΟΥΔΑΡΙ ή ΣΠΑΘΙ ΚΥΘΗΡΩΝ
Ο φάρος αυτός κατασκευάστηκε το 1901. Το ύψος του πέτρινου πύργου του ειναι 25 μέτρα και τό εστιακό του ύψος είναι 110 μέτρα . Χτίστηκε από τους Άγγλους για να διευκολύνει τη ναυσιπλοία στο στενό που δημιουργήται στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κυθήρων και Ελαφόνησου.
Ο φάρος είναι εγκατεστημένος στο ακρωτήριο Σπαθί το οποίο αποτελεί το βορειότερο σημείο των Κυθήρων, κοντά στην περιοχή ΚαραβάIonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-58127371325958686312011-09-19T19:25:00.001+03:002016-03-18T13:59:08.471+02:00ΚΑΙ ΤΟ dinghy ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΡΥΜΟΥΛΚΑ
Ευχόμαστε να μη χρειασθεί, αν όμως προκύψει ανάγκη, ένα μικρό βαρκάκι μπορεί να μας οδηγήσει άνετα και σίγουρα στο ρεμέτζο μας. Σε μια τέτοια περίπτωση, είναι πολύ πιο πρακτικό να δέσουμε το μικρό μας βαρκάκι στην μπάντα του σκάφους μας, όπως φαίνεται στο σχήμα μας, παρά να το ρυμουλκήσουμε από την πλώρη. Ο τρόπος αυτός της ρυμούλκησης από την μπάντα βοηθάει πολύ, επίσης, στη δυνατότατα IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3340176560472041888.post-83528613672485591922011-09-15T23:41:00.000+03:002016-03-18T13:59:29.193+02:00ΦΑΡΟΣ ΜΑΛΕΑΣ
To ακρωτήριο Μαλέας βρίσκεται στο νοτιότερο άκρο της Πελοποννήσου και λογχίζει τη Μεσόγειο.O πέτρινος φάρος του κατασκευάστηκε το 1883 με ύψος πύργου 15 μέτρα και εστιακό ύψος 40 μέτρα. Το όνομα του ομώνυμου ακρωτηρίου κατά τον Κούρτιο είναι Φοινικικό,για τον δε Στράβωνα(Μαλέαν η Μαλέαι ήν υιός Πελασγού). Στις μέρες μας είναι γνωστός κι ως καβο-Μαλιάς ή Ξυλοχάφτης επειδή πολλά πλοία IonianSkipperhttp://www.blogger.com/profile/08202425119079013835noreply@blogger.com