2:45:00 μ.μ.      

επικοινωνιες-σκαφους
Αρχαία Επικοινωνία
Τρόποι επικοινωνίας των αρχαίων Ελλήνων
· υδραυλικός τηλέγραφος Αινεία
· οπτικός τηλέγραφος Κλεοξένη & Δημόκλειτου
· φρυκτωρίες
· ναυσιπλοΐα: φάροι
Σύγχρονη Επικοινωνία
Μέχρι τις αρχές του 20ού αι. με οπτικά και ηχητικά σήματα και με βάση τον Διεθνή Κώδικα Σημάτων: σημαίες, κόρνες, καμπάνες
Μετά γεννήθηκε το φωνητικό αλφάβητο του
 ΝΑΤΟ
Οπτικά σήματα: Χρησιμοποιούνται μόνο σε αγώνες και στο Πολεμικό Ναυτικό
Φωνητικά: Προτιμώνται οι γυναικείες φωνές
Παράδειγμα: Διεθνές Διακριτικό Σήμα Sierra-Victor 4395
Ραδιοεπικοινωνία
Γεννήθηκε στις 12/12/1901
Το πρώτο μήνυμα που μεταδόθηκε ήταν το ‘s’, το τελευταίο γράμμα της λέξης “yes”
Από τη μία πλευρά του Ατλαντικού στην άλλη
Πατέρας των σύγχρονων τηλεπικοινωνιών θεωρείται ο Ιταλός φυσικός Γουλιέλμος Μαρκόνι
Τότε όλοι πίστευαν ότι τα ραδιοκύματα δεν μπορούν να μεταδοθούν σε απόσταση μεγαλύτερη των 100 μιλίων, λόγω της καμπυλότητας της Γης, όμως διαψεύστηκαν.
Κώδικας Morse
Η ραδιοεπικοινωνία (MORSE) αρχικά γινόταν ανεξέλεγκτα και αυθαίρετα. Μετά τον ΤΙΤΑΝΙΚΟ (1912) συστήθηκαν διεθνείς κανονισμοί και ρυθμιστικές αρχές.
Μετάδοση Φωνής
1920-1930 μετάδοση φωνής, από 1η Φεβρουαρίου 1999 δεν ισχύει ο κώδικας Μορς
Πως Γίνεται Η Μετάδοση
Η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία παράγεται με κυκλώματα - μεταδίδεται με κύματα, με συχνότητες κωδικοποιούνται φωνή & δεδομένα.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ τηλέφωνο, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ραντάρ, μετάδοση δεδομένων
Κύματα
Η διάδοση των κυμάτων επηρεάζεται από τη φύση του εδάφους και από την ηλιακή ακτινοβολία και την ιονόσφαιρα (100-350 Χμ)
1 κύκλος / sec = 1 Hertz (Hz)
Κύματα χώρου, κατακόρυφα (π.χ. δορυφορικά)
Κύματα επιφανείας, παράλληλα (π.χ. VHF)
VHF Very High Frequency
Είναι η πιο διαδεδομένη συσκευή επικοινωνίας στο σκάφος μέχρι σήμερα
· χαμηλή τιμή
· μεγάλη αξιοπιστία
· απλό στη χρήση
· περιορισμένη εμβέλεια
Πολλά σκάφη διαθέτουν δύο+, σταθερό και φορητό, όμως χρειάζεται ειδική άδεια (υποχρεωτικά έγγραφα)
Συχνότητες 156 - 174 MHz
Η εμβέλειά προσδιορίζεται από
· την ισχύ (25W τα σταθερά και 5-10W τα φορητά)
· το ύψος της κεραίας (στα 20 μέτρα εμβέλεια 40 νμ)
Προσοχή, τα κύματα του VHF μεταδίδονται σε ευθεία!
DSC Digital Selective Calling
Μέρος του GMDSS (Global Maritime Distress & Safety System )
Αν και παρόμοιο στη χρήση και την εμφάνιση με το VHF, επιτρέπει κλήσεις σε συγκεκριμένα νούμερα όπως το τηλέφωνο, αλλά και broadcasting όπως το VHF
Σήμα Κινδύνου με το πάτημα ενός κουμπιού: Στέλνει ταυτότητα πλοίου και ακριβή θέση από το GPS, λαμβάνεται αυτόματα από το κοντινότερο λιμεναρχείο που επιβεβαιώνει τη λήψη.
Ο μοναδικός αριθμός κλήσης κάθε σκάφους λέγεται Mobile Maritime Service Identity (MMSI) και αποτελείται από 9 ψηφία. Μελλοντικά η συνεχής ακρόαση στο κανάλι 16 θα σταματήσει και θα παρακολουθείται το κανάλι 70
SSB Single Side Band radio
Επικοινωνίες μεγάλης εμβέλειας, παρόμοια λειτουργία με το VHF, αλλά χρησιμοποιεί άλλο φάσμα συχνοτήτων με εμβέλειά 1,000 ν.μ. και ύψος κεραίας μεγαλύτερο από του VHF.
Όπως όλες οι συσκευές που χρησιμοποιούν ραδιοκύματα, επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες και τη μορφολογία του εδάφους.
Δελτία καιρού και WeatherFax μεταδίδονται από πολλές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο.
Δορυφορική Επικοινωνία
Είναι σήμερα η αιχμή της τεχνολογίας, η εξέλιξη του κινητού τηλεφώνου με δυνατότητα επικοινωνίας από οποιοδήποτε σημείο στη Γη.
· μικρό μέγεθος
· χαμηλή χρέωση
Χρησιμοποιείται σε εξαιρετικές περιπτώσεις που δεν υπάρχει άλλος τρόπος επικοινωνίας, όπως στους ιστιοπλοϊκούς αγώνες γύρω από τον κόσμο.
INMARSAT
Η πρώτη εταιρία που εφηύρε τις δορυφορικές επικοινωνίες, από το 1979.
Standard-A, B, M, Mini-M και C
Διαθέτει δορυφορικό δίκτυο εννέα δορυφόρων (4 ενεργοί 5 backup)
Standard-C μετάδοση δεδομένων σε ρυθμούς 1200 bps + επίγειους σταθμούς που ονομάζονται Land Earth Station (για συντομία LES) και μορφοποιούν το σήμα σε φαξ ή τέλεξ
Mini-Μ ψηφιακές τηλεφωνικές κλήσεις, φαξ και σύνδεση data. Μικρό μέγεθος χωράει σε σκάφος αναψυχής
Το Inmarsat είναι το πιο διαδεδομένο σύστημα δορυφορικής τηλεφωνίας
υποχρεωτικό με το GMDSS για ωκεάνιους πλόες
αποτελείται από τρία μέρη: κεραία, κεντρική μονάδα και τηλεφωνική συσκευή
IRIDIUM
Είναι ένα διεθνές consortium με κύριο φορέα την Motorola.
Σύστημα με 5 δορυφόρους που ξεκίνησε Νοέμβριο 1998 (χρεοκόπησε και σταμάτησε σε 1 χρόνο) αλλά σήμερα ξαναλειτουργεί κανονικά.
GLOBALSTAR
48 δορυφόρους χαμηλής τροχιάς: όχι καθυστέρηση στη μετάδοση και παύσεις
περιλαμβάνει και επίγειους σταθμούς για γρηγορότερη εξυπηρέτηση
δουλεύει σαν δορυφορικό, ψηφιακό ή αναλογικό
λίγο μεγαλύτερο από ένα κανονικό κινητό τηλέφωνο
MARINESAT, LANDSAT, ORBCOMM κλπ
Κωδικές Λέξεις
Έτοιμος-over: Τελείωσα την εκπομπή μου, περιμένω απάντηση
Ελήφθη-roger: Έλαβα το σήμα σου
Τέλος-out: Επικοινωνία τελείωσε, ΔΕΝ περιμένω απάντηση
Επανάλαβε-say again: Τελευταία λήψη δεν έγινε κατανοητή
Προβείτε-send your message: Είμαι έτοιμος να ακούσω το σήμα σας
Σιγή-silence: Εκπέμπεται 3 φορές, ακολουθεί σημαντική ανακοίνωση
Προτιμώνται τα αγγλικά που τα καταλαβαίνουν όλοι
Κλήση προς το Λιμενικό, συνήθως στα κανάλια 12, 18 και 19
Κλήση προς Διαχείριση Κυκλοφορίας στο κανάλι 13 (π.χ. Πειραιάς traffic, Ραφήνα traffic, Ρίο traffic κλπ)
Κλήση προς Ολυμπία Ράδιο, αρχικά στο κανάλι 16
Ολυμπία Ράδιο
Λεγόταν «ΕΛΛΑΣ ΡΑΔΙΟ»
Δίκτυο επίγειων σταθμών με βάση το μέγαρο ΕΡΤ
Συνεχής ακρόαση στο κανάλι 16
Σύνδεση με γιατρούς
Σύνδεση στο τηλεφωνικό δίκτυο
Δελτία καιρού - ναυτιλιακοί κίνδυνοι – αναγγελίες:
Αναγγελίες κάθε 4 ώρες (06:00 - 22:00)
Securité κάθε 6 ώρες
Άλλες υπηρεσίες ΟΤΕ ΟΤΕSAT/MARITEL δορυφορικές υπηρεσίες, τηλέφωνο, data, weather fax
Υποχρεωτικά για λόγους ασφαλείας περίοδος σιγής 3 λεπτών κάθε ακριβή και κάθε μισή ώρα
κανάλι 16 στα 156.8 MHz
· Συνεχής ακρόαση …
· Κανάλι κινδύνου και ανάγκης μόνο !
· Κλήσεις σύντομες, γυρίζουμε αμέσως σε άλλο κανάλι
· Αν είναι κατειλημμένο, περιμένουμε
· Αν δεν πάρουμε απάντηση, περιμένουμε και επαναλαμβάνουμε
Πως εκπέμπουμε σήμα κινδύνου
Ανοίγουμε ή γυρίζουμε το VHF στο κανάλι 16
Φωνάζουμε 3 φορές ‘MAYDAY’
Λέμε το όνομα και τον τύπο του σκάφους
Δίνουμε τη θέση μας, στίγμα ή κατά προσέγγιση
Λέμε το είδος του κινδύνου
Αναφέρουμε αριθμό επιβαινόντων, ενήλικες και ανήλικα
Παράδειγμα
MAYDAY-MAYDAY-MAYDAY
Ιστιοφόρο Άνεμος-Άνεμος-Άνεμος
2 μίλια νότια της Μήλου
Βυθίζομαι λόγω ρήγματος
3 ενήλικες και 1 παιδί
MAYDAY-MAYDAY-MAYDAY
Sailboat Anemos-Anemos-Anemos
2 miles south of Milos
Hit object and sinking fast
3 adults and 1 child
Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ενημερώνεται από το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ…
Ενέργειες
Εκτελούμε συνεχή ακρόαση στο κανάλι 16
Εάν ακούσουμε σήμα κινδύνου:
Επιβεβαιώνουμε
Αναμεταδίδουμε
Σπεύδουμε σε βοήθεια, εφόσον είμαστε κοντά και δεν διακινδυνεύουμε
mayday
MAYDAY-MAYDAY-MAYDAY
Ιστιοφόρο Άνεμος-Άνεμος-Άνεμος
2 μίλια νότια της Μήλου
Βυθίζομαι λόγω ρήγματος
3 ενήλικες και ένα παιδί
Έτοιμος
Επιβεβαίωση
Άνεμος-Άνεμος-Άνεμος
Εδώ Θησέας-Θησέας-Θησέας
Σήμα κινδύνου ελήφθη
Καταφθάνω σε 1 ώρα
Έτοιμος
Αναδιαβίβαση
Mayday Relay-Mayday Relay-Mayday Relay
Εδώ Θησέας-Θησέας-Θησέας
Mayday-Mayday-Mayday
Από Ιστιοφόρο Άνεμος-Άνεμος-Άνεμος
Σε θέση 2 μίλια νότια της Μήλου
Έτοιμος
Επείγουσα Ανάγκη (Παν)
Σήμα επείγουσας ανάγκης που αφορά την ασφάλεια του σκάφους (π.χ. ακυβερνησία)
ΠΑΝ-ΠΑΝ-ΠΑΝ
Εδώ Ιστιοφόρο Άνεμος-Άνεμος-Άνεμος
Σε θέση 2 μίλια νότια της Μήλου
Ακυβέρνητος, επείγουσα ανάγκη ρυμούλκησης
Έτοιμος
Επείγουσα Ανάγκη (Panmedico)
Σήμα επείγουσας ανάγκης που αφορά την ασφάλεια του πληρώματος (π.χ. τραυματισμός)
Panmedico-Panmedico-Panmedico
Εδώ Ιστιοφόρο Άνεμος-Άνεμος-Άνεμος
Σε θέση 2 μίλια νότια της Μήλου
Άμεση βοήθεια γιατρού, ακατάσχετη αιμορραγία
Έτοιμος
Επείγουσα Ανάγκη (Securite)
Σήμα επείγουσας ανάγκης που αφορά την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Securité-Securité-Securité
Εδώ Ιστιοφόρο Άνεμος-Άνεμος-Άνεμος
Σε θέση 2 μίλια νότια της Μήλου
Επιπλέοντα βαρέλια
Έτοιμος
Επικοινωνία Με Άλλα Σκάφη
Γολέμης-Γολέμης-Γολέμης
Εδώ Πήγασος-Πήγασος-Πήγασος
Εάν με ακούς
Έτοιμος
Πήγασος-Πήγασος-Πήγασος
Εδώ Γολέμης
Σε ακούω
Έτοιμος
Γολέμης, πάμε στο κανάλι 6, έτοιμος
Γολέμης, εδώ Πήγασος, εάν με ακούς
Έτοιμος
Πήγασος, εδώ Γολέμης, σε ακούω
Έτοιμος
Προσδιορισμός Θέσης
Βρίσκομαι σε πλάτος 37° 35’ 24’’, μήκος 23° 45’ 30’’
Διοπτεύω τη Φάσα στις 20°, απέχω 2 μίλια
Είμαι σε παράλλαξη με το φάρο στα Τσελεβίνια, στα 2 νμ
Ξεκίνησα στις 9 από Πειραιά, ταξιδεύω σε πορεία 170°, με ταχύτητα 5 κόμβους
Βρίσκομαι στο στενό Μήλου - Κιμώλου
GMDSS
Σύστημα ασφαλείας GMDSS (Global Maritime Distress & Safety System) της IMO (International Maritime Organization)
έγκαιρη ειδοποίηση αρχών και παραπλεόντων σκαφών
Συντονισμένες προσπάθειες υπηρεσιών έρευνας & διάσωσης (SAR - Search And Rescue)
Σύνολο συσκευών:
DSC
NAVTEX
INMARSAT
EPIRB
GPS
Με το πάτημα ενός κουμπιού, κάθε πλοίο εκπέμπει την ‘ταυτότητά’ του, τη θέση του και το είδος του κινδύνου
Το σήμα φτάνει στον πλησιέστερο φορέα διάσωσης που οργανώνει την επιχείρηση
Από το 1974, κατά το SOLAS, τα ίδια τα παραπλέοντα πλοία ήταν υπεύθυνα για τη λήψη των σημάτων κινδύνου και την οργάνωση της επιχείρησης διάσωσης
Η ευθύνη της οργάνωσης της επιχείρησης τώρα πια είναι στην αρμοδιότητα ενός κεντρικού εθνικού φορέα που αναλαμβάνει το συντονισμό.

Translate text

Routes Captain Filippos

Popular Posts

Contact me

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Archive-Αρχειο