διαγράψει την πρώτη πορεία στο πέλαγος και να γεφυρώσει δύο στεριές, δίνοντας έτσι το έναυσμα για τη δημιουργία της ναυτικής παράδοσης των Ελλήνων.
Στο σπήλαιο Φράχθη της Αργολίδας, στην είσοδο του Αργολικού κόλπου, μια επιστημονική ομάδα με αρχηγό τον καθηγητή Αρχαιολογίας Thomas Jacobsen, ξεκίνησε το 1967 αρχαιολογικές ανασκαφές. Ήταν πολύ μεγάλη η έκπληξη της επιστημονικής ανασκαφικής ομάδας όταν σε στρώμα του 8000 π.Χ. ανακάλυψαν κομμάτια μιας σκληρής πέτρας, γνωστής ως οψιανός ή οψιδιανός. Η έκπληξη προήλθε από το γεγονός ότι αυτά τα συγκεκριμένα μικρά κομμάτια οψιδιανού δεν ήταν ντόπια προϊόντα, αλλά είχαν μεταφερθεί από τη Μήλο, και τούτο επειδή μόνο στα νταμάρια της Μήλου(στη Φυλακωπή) εξορυσσόταν τέτοιο είδος οψιδιανού. Αυτή η ανακάλυψη απέδειξε ότι οι εμπορικές ανταλλαγές είχαν ήδη αρχίσει στα ταραγμένα νερά του Αιγαίου εδώ και 10.000 χρόνια πριν. Η πληροφορία αυτή είναι συγκλονιστική αφού παγκοσμίως δεν έχει επισημανθεί αρχαιότερος πλους. Φυσικά αυτός ο πλους έγινε με κάποιο "πλωτό μέσο" ικανό να μεταφέρει ανθρώπους και εμπορεύματα.
Τα στοιχεία έχουν αντληθεί/σταχυολογηθεί από τα παρακάτω βιβλία του ΧΡΗΣΤΟΥ Δ. ΛΑΖΟΥ (Εκδόσεις ’’ΑΙΟΛΟΣ’’), προκειμένου να γίνουν κτήμα των ανθρώπων που θα διαβάσουν το παρόν βιβλίο:
ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (ΟΡΓΑΝΑ, ΧΑΡΤΕΣ, ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΑ).
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ (Μια ελληνική ανακάλυψη του 80 π.Χ.).
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΠΥΘΕΑ ΣΤΗΝ ΑΓΝΩΣΤΗ ΘΟΥΛΗ (ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ).
ΜΗΧΑΝΙΚΗ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ.